Suka ?

Wednesday, March 6, 2013

what you can say ?

Salam . Bertemu lagi di ruangan ini .

         Hanya cahaya sahaja yang bisa menerangi minda kala ini . Diasak pelbagai persoalan , masih dipagari dengan benteng kebimbangan ,jelas masih seakan berada di perbatasan - pilihan jalan kehidupan ,tiada yang jelas sejelas-jelasnya . Dulu kala diri membuat keputusan ,bagai dirasuk sembilu menjerit kelolongan . Kini datang lagi  bagai nikmat bawakan musibah selepas tamat tsunami gelora hati . terlalu berbunga ,abstrak juga, penyampaian sama , bunga dan wangi sahaja lebih isi bak kontang di tengah gahara .


Oh Allah show me the right way , the true path . Oh Allah forgive me and show me  what is best .Pacify my fear as you are my creator , only you Allah . 

Kenapa semangat tu pergi dan datang ? Kenapa perasaan tue tak macam masa sbp . tapi kenapa aku pilih untuk keluar dan tidak menerima realiti . Dan sekarang aku sengsara sebab aku sendiri . Yaa , I'm regret with my decision . Spent the days think abt it . Try to realise that im not in hostel or saser any more .Try to move on ,learn and gain sometime from my mistakes. And when the 'light' came-guide me . It just a past . Either ill appreciate and learn or not .

         Berjalan bagai si bongkok ,konon lari dari kampung tualang tiga , namun di perjalanannya terjumpa syaiton terus merasuk,hasut bagai nak gila. Akhirnya bongkok membawa malapetaka . Daripada kelana menjadi bencana .

Aku tak mahu pisang berbuah 2 kali , biarlah emas mahu abu -jelasnya aku tak mahu . Namun apa yang aku mampu ,cukuplah dulu , mungkin ada sisa tawamu,tak kurang mengejek dungu ,menyebar cerita namun kalian tidak pernah 'merasai' aku . Mungkin yang dekat dengan aku pun belum mengerti segala itu . What you gonna say ? Please come feel me ,try to fit in my shoes - Then you can say whatever you want . Yaa , my sorry , I'm just fuckin depressed .


        Allah is the best planner . Only Him know deep inside my heart . Ya Allah , give me some strengths .
Sebenarnya hanya DIA yang tahu how long my journey , mungkin aku ada perancangan aku sendiri . Tapi sekarang ni aku pun tak pasti apa jalan aku pilih ni akan membawa kejayaan ,atau sekadar titian menuju ke simpang yang lagi satu . Tapi kenapa orang lain boleh je, aku tidak aku ? kenapa orang lain stay je , kenapa tak aku ? Aku lembik kot ? ke aku loser ? born to be loser ? or born in the loser way ? or -.- Eventho aku sendiri , ya diri aku sendiri pon dah tak nampak hala tuju , mungkin bole aku cakap , habis spm study abroad bla bla tapi itu mulut sahaja .  Despite all this things , one day nanti aku pasti ada kejayaan yang lain akan hadir . Trying to understands the reason behind this and sometimes aku akan fikir kan bagus kalo aku takda kat bumi ( hopeless) ,kan bagus if i can turn back time (useless) , kan bagus kalo mencuba dulu ( the spiritual just come) tapi kau sanggup ke ? tak takut kalo apa yang ko rasa akan berlaku lagi ? tapi aku tak nak kecewakan sesiapa ? habis kalo ko tak boleh jugak , bukan lagi mengecewakan ke ? Apa yang susah sangat 2 tahun je weh ? Ko tak dengar ke suara-suara orang sekeliling yang ko sayang ,dorang gembira bila tau permohonan mrsm berjaya ? tapi kenapa macam ni pula ? Ko ni pentingkan diri kan ? macam ni nak berjaya . lupakan ,lupakan je lah . Baik ko duduk diam-2 tak payah pergi sekolah .

And I was like --> tadaaa -.- hectic day . stress . depressed kinda this thingslah .
Ok ok let's says , my heart stucked , frantic and ma emotions just like sungai klang yang aku pun tak tahu kat mana-.- Then what the hell are you write up this asshole ? hah ? tagih simpati . bangang lah kau ada peluang , 2 kali ,sbp lepas mrsm .Takkan ko nak lepaskan. Dulu kau yang gebang cite pasal scholarships bagai kan ? Skang ada depan mata ? Ko gak yang nak further study abroad ? Ko nie senang cite ko loser !

Lagi monolog yang aku interpret kan menjadi omogan . Jelas aku macam kesunyian sekarang . Dan akan kesunyian selama-lamanya ? Might BE ! Ok Ok Ok just let it  clear . Can i have a clarify or confession on what we are discuss ?
me like : 'WE' ?
 Hardly to confessed that áku sebenarnya dah pudar hati nak masuk mana-mana sbp atau mrsm . Frankly speaking yang cukuplah sekali . Kenapa ? sebab aku fikir ini bukan jalan aku . Cuba berselindung di bawah nama MRSM dan SBP .Kemudian berlagak dan sombong dan kemudian aku rasa kosong . Biarlah aku ini dipandang rendah dan hina mulanya, because hero kan selalu kalah dulu . Sebenarnya juga , aku ni tak nak kot . Jadi tiada alasan konkrit lagikan solid selain aku tak nak pergi .Maafkan aku kerana kecewakan korang .

Dan sebenarnya aku rasa aku ada penyakit minor or acute or obsessive mental disorder . Nauzubillah . tapi aku rasa gak yang aku ni ada masalah personality atau mungkin ini kesan delusi mahupun halusinasi . HAHA

Last of the last , if you still wondering abt my decision ? I will ask you back -> What did you expect ?

Allah Allah Allah . Aku masih belum buat keputusan , harap tuhan beri aku petunjuk bukan syaiton . Harap apa jua keputusan yang aku buat akan disokong dan disupport (aku kira 'support'lagi kuat maksudnya) oleh Mak,nenek,abah,Kak ziah ,abang alip( bakal abg ipar) , abg ai , Kak liza ( kakak ipar to be) dan orang ini yang selalu buat aku berkira-kira dalam percaturan dan cukup aku banggakan sebab dia boleh je hidup kat UTM even at first dia tak suka . Dan aku harap keputusan aku akan memberi manfaat buat sekian alam . Mohon tuhan berikan petunjuk . Esok insyaAllah aku akan jumpa kaunselor . mungkin akan berubah hati .

last words.
#dear my family maafkan azim jika kalian kecewa . tapi tolonglah bagi semangat dalam apa jua keputusan saya. tolong ,redhakan ;'( sorry asyik menyusahkan . patutnya aku tak yah hidup . takdelah mak kecewa kan ? takdelah menyusahkan kak ziah abg ai abah nenek kan .. takdelah memalukan azirah sebab adik dia loser . dari dulu time tak nak pergi sekola 3 tahun , beribu juga habis, pasal masuk asrama pun beribu habis . takpelah tak dapat baju raya pon tak pe. aku harap korang faham . 

#dearmafuturewife abang bukan lembik cuma tak sesuai je .

#dearmyanak jangan ikut macam abi . masuk asrama !

Allah Allah Allah ,
  Only you can guide and show me some lights , if you will .

And now what u expect ? do comment if you think you can help me .

3 comments:

  1. Hahaha..xpe..we all semua support..dun worry jgn sedih2..ape yg da habis xblh dpt semula..
    Tapi azim janji blaja betol2..banggakan mak n fmly..xda ape yg seorg ibu nk melainkn tgk anak dia brjaya dunia akhirat.. :-)

    ReplyDelete
  2. in Shaa Allah, everything would be fine. kau tu hebat, azim. campak mana pun, boleh menyerlah. in shaa Allah, ada je rezeki kau nk study abroad tu. result gempak, boleh je fly overseas. stay strong. stay cool. stay happy. - khai comel.

    ReplyDelete
  3. Hamboyy !! Panjang nye :D hehehe... Relax lha,..Alauddin is still the best ok ! We know U can ! azim,... why don't U edit this blog by adding music? It will be more interesting :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum! Awak2 komen jangan tak komen.