Suka ?

Monday, December 10, 2012

Marhaen


Marhean....

Marhean yang secara teori dan falsafahnya jika dianaloginya mungkin berkisar tentang kisah seorang tua yang begitu menyokong 'gergasi' berkuasa. Secara serkap jarangnya anti-hipster . Speaking kata 'viceversa'.

Menyingkap semula kisah perjuangan dulu kala . Saat nenek moyang kita bermandi darah [ mungkin tidak sesuai dengan jiwa ala remaja siber ] - nenek moyang kita yang bersenjata mata dan hati ,yang dipagari dan dijajahi namun masih terbang ibarat di awang-awangan.Marhean jiwa mereka memperjuang nasab dan keturunan. Bangsa nan negara .

Apa-apa sahaja kisah dahulu . Perjuangan mereka nan zero. Momen 'epic' dan 'hectic' nan hanya di pawagam ,19 Disember 2020 mungkin? - Cengkerik mungkin sudah tidak mampu berlagu syahdu.

Budaya sindir-menyindir sudah disarkastikkan . Bahasa juangnya 'sarcasm' . Lebih 'advanced' sinikal . Kini kembali tetapi adat dan adab sudah ditinggalkan . Kesian keseorangan sepi . Bak kata zaman " Kesian member! " Nah jangan tawa dulu .

Eh .mungkin ada yang membaca berasa jelek dengan frasa yang telah dimelayukan malah ada juga yang menunjukkan kerendahan kecendikiawan.

[...Tulisan yang agak weirdo . Namun sinikalnya terlalu tinggi .Jika difilemkan akan sepi pawagam . Dek kerana malasnya berfikir si manusia mengaku kononnya otak siber otak udang saja aku amati ! ...]

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! Awak2 komen jangan tak komen.