Suka ?

Monday, December 10, 2012

Changephobia


Menyorot kembali kisah dahulu,saya cukup terkesan dan fobia dengan perkataan perubahan-change dalam hidup saya.Mungkin tidak merasai saya-tidak memakai kasut dan pakaian saya cukup telah menjauhkan interpretasi anda dan garapan rabak saya terhadap istilah 'berubah' ini .Saat ini ,minda yang saya isytiharkan perang terhadap 'kujumudan' sedang diadili dan mungkin rantaian kefasikan sedang melerai satu-persatu.Atau bertambah erat - Tidak pasti bagaimana kondisi minda bekas jajahan .

 Berubah atau terus kalah,trauma dengan jajahan lama. Minda ini sebenarnya sudah lama ingin merdeka, ingin lari sebentar kembali satu dua langkah ke belakang ,melihat si peminjam jasad kepada minda . 'History' kehidupan cukup jauh dari sasaran. Tersasar dari landasan sedangkan laluan jelas terbentang - Rekfleksi hina hamba mu Tuhan . Aku yang berdosa membelakangi Allahku ,Kekasihku,pemilik jasad ku

Helaian demi helaian,mata saya tertarik dengan bait-bait indah Shakespeare - Sebelum itu ,Alhamdulillah kerana Pancaindera mata ini saya dapat mengenal mak dan abah ,namun 2 bebola mata ini celik biarlah hati saya juga celik ."Wahai Kematian ,datanglah cepat ke mari,Hisap dan dekap tubuhku yang penuh cinta ini,Kerana tidak ada sesuatu di hadapan matahari,Yang mampu memulihkan kesedihanku" (Romeo dan Juliet)

Jadi apa tuntasnya tulisan ini . Entahlah fikir sendiri . Dan ingatlah kondisi anda berbeda dengan kami - saya 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! Awak2 komen jangan tak komen.