Suka ?

Wednesday, September 19, 2012

Catatan Manusia Bukan Sampah

Salam Alaik.

"Jarang menulis di ruangan ini. Mencuri ruang tatkala yang lain sibuk mempersiapkan diri untuk PMR . "

Selamat Menulis kembali :D . Jiwa dan perasaan saya hari ini tidak senada dengan perbuatan dan percakapan saya. Mungkin refleksi kot . Jiwa akan kosong bila kita sendiri yang membiarkan waktu terus berputar dan kita masih berada di tempat yang sama ,posisi yang sama ,bahkan perasaan yang sama. Hambar dan samar-samar .Setiap hari perkara yang sama masih berlaku ,siapa sebenarnya yang patut mencari yang bernilai itu.

Kali ini tulisan saya agak berbeda dengan tulisan-tulisan sebelum ini.Mungkin kesan proses percambahan minda atau mungkin keadaan hormon yang tidak menentu . Hakikatnya saya bukanlah manusia sampah yang tidak punya hati dan perasaan .Hanya terus dicampak ke dalam *_________* apabila tidak diperlukan,bahkan semasa diperlukan ada tak ada sahaja kewujudan saya.

Bukan tujuan saya menagih simpati,tetapi anda boleh nilai sendiri .Hati jika tidak diluahkan takut takut menjadi barah .Tetapi adakalanya lisan tidak membantu,kembali lah kepada kalam yang telah memberi sinar kepada semua yang ada di bumi .

"mengadulah pada yang Satu , tentu dia tidak akan persia-siakan kamu "


- Tutup catatan -
Yang benar.
Manusia Bukan Sampah
#19 days

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum! Awak2 komen jangan tak komen.